Tematyka: tablice i kolekcje, typ wyliczeniowy enum
.
Jakie operacje/zagadnienia trzeba znać/rozważyć?
1) jak stworzyć tablicę, kolekcję… w typach prostych i referencyjnych
2) jaka przestrzeń nazw (using…) jest potrzebna?
3) co się dzieje, gdy dodajemy byty innego typu albo różnych typów?
4) jak dodaje się elementy na tablicę, kolekcję, czy trzeba po kolei, czy można dowolnie? czy muszą być niepowtarzalne?
5) jak wypisać wszystkie elementy tablicy/kolekcji na konsoli?
6) jak zwrócić ostatni i pierwszy element z tablicy/kolekcji?
7) jak zwrócić dowolny element z tablicy/kolekcji, o ile to możliwe?
8) jak posortować elementy na tablicy, kolekcji?
9) jak sprawdzić rozmiar/liczbę elementów w tablicy/kolekcji?
10) jak sprawdzić czy tablica/kolekcja zawiera daną wartość/referencję?
11) jak można odwrócić elementy w tablicy/kolekcji? w tym kontekście chodzi o odwrócenie kolejności (a nie odwrotne sortowanie)
12) jak można usuwać elementy z tablic/kolekcji? czy można pierwszy, ostatni lub jakiś ze środka?
Do nauki na kolejne ćwiczenia:
- kolekcje: Stack<T>, Queue<T>, List<T>, ArrayList, Dictionary<TKey,TValue>.
- tablice: jednowymiarowe, dwuwymiarowe.
Do nauki do czasu kolokwium:
- Stack, Stack<T>, Queue, Queue<T>, ArrayList, List<T>, Dictionary<TKey,TValue>, SortedDictionary<TKey,TValue>, SortedList<TKey,TValue>, LinkedList<T>, BitArray, HashSet<T>, SortedSet<T>, Hashtable, OrderedDictionary, ListDictionary, HybridDictionary, Collection<T>, CollectionBase
- tablice: jednowymiarowe, wielowymiarowe, poszarpane (postrzępione), tablice tablic.
Lista na ćwiczenia – gist
Trochę teorii:
- poglądowy opis kolekcji – pdf
- tablice jednowymiarowe – gist
- stos generyczny – gist
- stos niegeneryczny – gist
- kolejka niegeneryczna – gist
- typ wyliczeniowy enum – gist
- interfejsy a kolekcje generyczne – link
- interfejsy a kolekcje niegeneryczne – link
- diagram UML interfejsów do kolekcji – link
Zaawansowane materiały: