Styl językowy pracy dyplomowej

Poniższych zasad nie należy stosować bezwzględnie. Dopuszczalne są odstępstwa, jednak muszą być one konsekwentne i zgodne z zasadami języka polskiego.

  • forma orzeczeń w zadaniu – ważna konsekwencja!
    • 1 os. l. poj. – wykonałem, zaprojektowałem
    • 1 os. l. mn. – wykonaliśmy, zaprojektowaliśmy
    • forma bezosobowa – wykonano, zaprojektowano
  • unikanie powtórzeń – „będę grał w grę”
  • praca dyplomowa powinna być napisania językiem naukowym i „dobrym” informatycznym – np. jeśli używamy określeń jak silnik programu to warto w części teoretycznej zdefiniować co to jest.
  • unikanie długi zdań, zdań wielokrotnie złożonych,
  • należy unikać żargonu, kalek z języka angielskiego, w przypadku braku polskojęzycznego odpowiednika warto w przypisie dolnym dodać wytłumaczenie.
  • czcionka podstawowa: Times New Roman, Arial – 12 lub 13 pkt
  • czcionka w tabelach: jak wyżej – 10 lub 12 pkt.
  • listingi kodu: Consolas lub verbatim, należy unikać czcionek „przypominających” maszynę do pisania (jak Courier New)
  • interlinia – nie większa niż 1,5, przy listingach kodu zwykle nie powinno być jej wcale
  • wyrównanie tekstu: preferowane wyjustowanie tekst z włączonym dzieleniem wyrazów,
  • nie należy zostawiać przyimków i spójników na końcu linijki,
  • standardowy blok tekstu powinien rozpoczynać się do akapitu (wcięcia),
  • nazwy zmiennych, obiektów gry, klas i innych podobnych „tworów” powinny być oznaczone z jedną z dwóch poniższych konwencji:
    • czcionka Consolas lub styl verbatim
    • pogrubienie
  • nazwy obiektów, klas, zmiennych powinny być w mianowniku; jeśli jest potrzeba użycia takiej nazwy na początku zdania lub w innym przypadku powinien wcześniej być rzeczownik określający daną nazwę np. W klasie Player wykonano refaktoryzację.

Uwaga: proszę o nie używanie czcionki Calibri.