Poniższych zasad nie należy stosować bezwzględnie. Dopuszczalne są odstępstwa, jednak muszą być one konsekwentne i zgodne z zasadami języka polskiego.
- forma orzeczeń w zadaniu – ważna konsekwencja!
- 1 os. l. poj. – wykonałem, zaprojektowałem
- 1 os. l. mn. – wykonaliśmy, zaprojektowaliśmy
- forma bezosobowa – wykonano, zaprojektowano
- unikanie powtórzeń – „będę grał w grę”
- praca dyplomowa powinna być napisania językiem naukowym i „dobrym” informatycznym – np. jeśli używamy określeń jak silnik programu to warto w części teoretycznej zdefiniować co to jest.
- unikanie długi zdań, zdań wielokrotnie złożonych,
- należy unikać żargonu, kalek z języka angielskiego, w przypadku braku polskojęzycznego odpowiednika warto w przypisie dolnym dodać wytłumaczenie.
- czcionka podstawowa: Times New Roman, Arial – 12 lub 13 pkt
- czcionka w tabelach: jak wyżej – 10 lub 12 pkt.
- listingi kodu: Consolas lub verbatim, należy unikać czcionek „przypominających” maszynę do pisania (jak Courier New)
- interlinia – nie większa niż 1,5, przy listingach kodu zwykle nie powinno być jej wcale
- wyrównanie tekstu: preferowane wyjustowanie tekst z włączonym dzieleniem wyrazów,
- nie należy zostawiać przyimków i spójników na końcu linijki,
- standardowy blok tekstu powinien rozpoczynać się do akapitu (wcięcia),
- nazwy zmiennych, obiektów gry, klas i innych podobnych „tworów” powinny być oznaczone z jedną z dwóch poniższych konwencji:
- czcionka Consolas lub styl verbatim
- pogrubienie
- nazwy obiektów, klas, zmiennych powinny być w mianowniku; jeśli jest potrzeba użycia takiej nazwy na początku zdania lub w innym przypadku powinien wcześniej być rzeczownik określający daną nazwę np. W klasie
Player
wykonano refaktoryzację.
Uwaga: proszę o nie używanie czcionki Calibri.