Aleksander Denisiuk. UWM

Zaawansowane systemy programowania grafiki

Wykłady

  1. Wprowadzenie
  2. Hello, Triangle!
  3. Tablice indeksów, transformacje
  4. Teksturowanie
  5. Oświetlenie w OpenGL
  6. Mapowanie cienia
  7. Shadery geometrii
  8. Teselacja
  9. Import modeli 3W
  10. Modelowanie nieba
  11. Modelowanie mgły
  12. Modelowanie przezroczystości. Sprajty punktowe
  13. Modelowanie nierówności
  14. Modelowanie głębi ostrości (shadery obliczeniowe)

NowośćCwiczenia

Diagramy

Zaliczenie

Zaliczenie ćwiczeń polega na zbieraniu punktów

Ostatni dzień, kiedy można wysyłać zadanie, to 8 czerwca 2019.

RODO: W każdym mailu z zadaniem podać imię, nazwisko i pseudonim.

Instalacja QtCreator na Windows

Na umieszczonym po lewej stronie zrzucie ekranu widać minimalną konfigurację, którą trzeba zainstalować, aby móc skompilować wszystkie przykłady i zadania. Przy czym wystarczy zainstalować tylko jest kompilator, 32 bądź 64 bitowy. Obydwa są sprawdzone na komputerze nauczycielskim w sali E1/10.

Literatura

  1. Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII Helion, 2016.
  2. Graham Sellers, Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (6th Edition) Addison-Wesley Professional 2013.
  3. The Khronos Group, OpenGL API Documentation Overview
  4. Qt Project, Qt Project
  5. Sean Harmer, OpenGL in Qt 5.1, 2013
  6. Eddy Luten, OpenGLBook.com, 2011
  7. Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipchak, OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V. Helion, 2011
  8. Артём Гуревич aka KpeHDeJIb, Уроки по OpenGL 3, 2011
  9. Graham Sellers, Nicholas Haemel, Richard S. Wright, Primitive Processing in Open GL, Informit, 2013
  10. Michal Bubnár, Megabyte Softworks OpenGL tutorials, 2019
  11. Zed A. Shaw, Become a Programmer, Motherfucker (Duża lista legalnych podręczników do programowania)