F1, F2, F3 przełącza odpowiednio na światło point, Sun, spot
Kółko myszki zbliża i oddala kamerę, ruch myszki przy wciśniętym lewym klawiszu obraca kamerę
Czemu torusy nie rzucają cienia na płaszczyznę?
(5
punktów)
Dodaj do swojej planety z księżycem Słońce. Niech planeta obraca się wokół Słońca i wokół własnej osi, a księżyc obraca się wokół planety i własnej osi.
Umieść w centrum Śłońca żródło światła point, żeby oświetlało ono planety. Zdefiniuj materiał Słońca, tak żeby ono „świeciło”.
Czemu na Śłońcu umieszczamy światło point, a nie Sun?
Dla wszystkich trzech sfer wykorzystaj te same wierzchołki.
Dodaj do sceny płaszczyznę z teksturą gwiezdnego nieba. Ustaw płaszczyznę tak, aby nie było widać jej krawędzi. Na płaszczyźnie-niebie nie powinno być widocznym ani odbicie zwierciadlane, ani tłumienie światła. Podopowiedź: wykorzystaj dla renderowania nieba TextureCameraProgram z poprzedniego ćwiczenia
Termin oddania zadań:
klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów