Aleksander Denisiuk. UWM

Oświetlenie w OpenGL

  1. .. (Powrót)
  2. ThreeLights.zip Pobierz projekt, wyświetlający oświetlone torusy
    1. Skompiluj i uruchom,
    2. F1, F2, F3 przełącza odpowiednio na światło point, Sun, spot
    3. Kółko myszki zbliża i oddala kamerę, ruch myszki przy wciśniętym lewym klawiszu obraca kamerę
    4. Czemu torusy nie rzucają cienia na płaszczyznę?
  3. Earth.png (5 punktów)
    1. Dodaj do swojej planety z księżycem Słońce. Niech planeta obraca się wokół Słońca i wokół własnej osi, a księżyc obraca się wokół planety i własnej osi.
    2. Umieść w centrum Śłońca żródło światła point, żeby oświetlało ono planety. Zdefiniuj materiał Słońca, tak żeby ono „świeciło”.
    3. Czemu na Śłońcu umieszczamy światło point, a nie Sun?
    4. Dla wszystkich trzech sfer wykorzystaj te same wierzchołki.
    5. Dodaj do sceny płaszczyznę z teksturą gwiezdnego nieba. Ustaw płaszczyznę tak, aby nie było widać jej krawędzi. Na płaszczyźnie-niebie nie powinno być widocznym ani odbicie zwierciadlane, ani tłumienie światła. Podopowiedź: wykorzystaj dla renderowania nieba TextureCameraProgram z poprzedniego ćwiczenia
  4. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów