Aleksander Denisiuk. UWM

Teksturowanie w OpenGL

  1. .. (Powrót)
  2. Torus.zip Pobierz projekt, wyświetlający oteksturowany torus
    1. skompiluj i uruchom
    2. przeanalizuj kod: znadź, gdzie się tworzy tekstura, gdzie się ustawia unit teksturowy?
  3. Earth.png (2 punkty) Napisz program, który wyświetla obacającą się sferę. Nałóż na sferę teksturę planety. Swoją planetę wybierz z tabeli, gdzie n=(suma cyfr indeksu)mod9:
    nplaneta
    0Merkury
    1Wenus
    2Ziemia
    3Mars
    4Jowisz
    5Saturn (bez pierścieni)
    6Uran
    7Neptun
    8Pluton
    Teksturę dla swojej planety znajdź w Internecie. Na przykład, pobierz od Jamesa Hastingsa-Trew'ego. Parametryzacja sfery o promieniu R:{x=Rsinθcosφ,y=Rsinφ,z=Rcosθcosφ, gdzie 0θ2π, π2φπ2.
  4. EarthMoon.png (2 punkty) Dodaj drugą sferę, która by się obracała dookoła pierwszej. Wykorzystaj te same wierzchołki (podpowiedź: zdefiniju dodatkową macierz model_matrix). Nałóż na tę sferę teksturę księżyca swojej planety (dla Merkurego lub Wenus weź teksturę księżyca innej planety). Planety i księzyce powinny się obracać dookoło swoich osi. Tekstury księżyców widziałem na stronie Planetary Visions.
  5. EarthMoon1.png (1 punkt) Dodaj do sceny płaszczyznę z teksturą gwiezdnego nieba. Ustaw płaszczyznę tak, aby nie było widać jej krawędzi.
  6. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów