Aleksander Denisiuk. UWM

Podstawy OpenGL

  1. .. (Powrót)
  2. Triangle.zip Pobierz projekt, wyświetlający trójkąt. Tu i dalej zrzut ekranu programu jest linkiem do projektu.
    1. przeanalizuj kod: gdzie się tworzy VBO, gdzie VAO i co to w ogóle jest?
    2. w jaki sposób zostało zaprogramowano, że Esc kończy pracę?
    3. skompiluj i uruchom
    4. jako rozwiązanie w tym i kolejnych zadaniach trzeba przysłać tylko wszystkie pliki żródłowe oraz plik Makefile. Rozwiązanie powinno się kompilować poleceniem make. Preferowane jest archiwum zip wygenerowane poleceniem make zip
  3. (4 punkty) Napisz program, wyświetlający kolejno (po naciśnięciu spacji) wypełnioną gwiazdę, kontur gwiazdy, okrąg, koło. Kolor wybierz z poniższej tabeli, gdzie n=(suma cyfr indeksu)mod10. Utwórz w programie kilka VAO.
    nkolor
    0czerwony
    1zielony
    2niebieski
    3żółty
    4czarny
    5fuchsia
    6cyan
    7brązowy
    8oliwkowy
    9pomarańczowy
  4. Dla wypełnionej gwiazdy użyj jednego wachlarza trójkątów o środku w centrum gwiazdy (GL_TRIANGLE_FAN). Czy wiesz, jak działa GL_TRIANGLE_STRIP?
  5. Kontur gwiazdy zrób za pomocą linii (GL_LINES, GL_LINE_STRIP lub GL_LINE_LOOP – do wyboru).
  6. Na implementację okręgu i koła nie ma ograniczeń.
  7. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów