Aleksander Denisiuk. UWM
Zaawansowane systemy programowania grafiki
Wykłady
- Wprowadzenie (Hello, Triangle)
- Tablice indeksów, transformacje
- Teksturowanie
- Oświetlenie w OpenGL
- Mapowanie cienia
- Shadery geometrii
- Teselacja
- Import modeli 3W
- Modelowanie nieba
- Modelowanie mgły
- Modelowanie przezroczystości. Sprajty punktowe
- Modelowanie nierówności
- Modelowanie głębi ostrości (shadery obliczeniowe)
Cwiczenia
Zaliczenie
Zaliczenie ćwiczeń polega na zbieraniu punktów
- 50% możliwych punktów daje ocenę 3
- 60% punktów daje ocenę 3½
- 70% — ocenę 4
- 80% — 4½
- 90% i więcej — 5
Ostatni dzień, kiedy można wysyłać zadanie, to 4 czerwca 2021.
W każdym mailu z zadaniem podać imię, nazwisko i pseudonim. W temacie maila powinno się zawierać ZAA2021 (duże litery, bez spacji).
Instalacja bibliotek
Kompilator
Do wykonania ćwiczeń potrzebny jest kompilator C++. Dla systemu Windows może być Visual C++ 2010-2019 albo MinGW-w64. Na Linux, BSD, macOS — domyślny kompilator.
Make
Wszystkie projekty powinny się kompilować poleceniem make
. Jeżeli wybrałaś kompilator Visual C++, możesz zainstalować narzędzie GNU Make
.
Sterowniki
Najnowsze sterowniki od producenta twojej karty graficznej. Czasami potrzebna jest instalacja biblioteki mesa3D.
GLFW
Biblioteka GLFW. W systemie Linux zainstalować paczkę libglfw3-dev
.
GLEW
Biblioteka GLEW (repozytorium na githubie). W systemie Linux zainstalować paczkę libglew-dev
.
Inkstrukcja instalacji i konfiguracji w systemie Windows. MSYS2 + MinGW-w64 + (Opcjonalnie) Code::Blocks
Literatura
- OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII Helion, 2016.
- Graham Sellers, Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (6th Edition) Addison-Wesley Professional 2013.
- The Khronos Group, OpenGL API Documentation Overview
- Qt Project, Qt Project
- Sean Harmer, OpenGL in Qt 5.1, 2013
- Eddy Luten, OpenGLBook.com, 2011
- Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipchak, OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V. Helion, 2011
- Артём Гуревич aka KpeHDeJIb, Уроки по OpenGL 3, 2011
- Graham Sellers, Nicholas Haemel, Richard S. Wright, Primitive Processing in Open GL, Informit, 2013
- Michal Bubnár, Megabyte Softworks OpenGL tutorials, 2019
- Zed A. Shaw, Become a Programmer, Motherfucker (Duża lista legalnych podręczników do programowania)
- Victor Wooten, How Victor Wooten Understands and Teaches Music, 2020