Aleksander Denisiuk. UWM

Zaawansowane systemy programowania grafiki

Wykłady

  1. Wprowadzenie (Hello, Triangle)
  2. Tablice indeksów, transformacje
  3. Teksturowanie
  4. Oświetlenie w OpenGL
  5. Mapowanie cienia
  6. Shadery geometrii
  7. Teselacja
  8. Import modeli 3W
  9. Modelowanie nieba
  10. Modelowanie mgły
  11. Modelowanie przezroczystości. Sprajty punktowe
  12. Modelowanie nierówności
  13. Modelowanie głębi ostrości (shadery obliczeniowe)

Cwiczenia

Zaliczenie

Zaliczenie ćwiczeń polega na zbieraniu punktów

Ostatni dzień, kiedy można wysyłać zadanie, to 4 czerwca 2021.

W każdym mailu z zadaniem podać imię, nazwisko i pseudonim. W temacie maila powinno się zawierać ZAA2021 (duże litery, bez spacji).

Instalacja bibliotek

Kompilator

Do wykonania ćwiczeń potrzebny jest kompilator C++. Dla systemu Windows może być Visual C++ 2010-2019 albo MinGW-w64. Na Linux, BSD, macOS — domyślny kompilator.

Make

Wszystkie projekty powinny się kompilować poleceniem make. Jeżeli wybrałaś kompilator Visual C++, możesz zainstalować narzędzie GNU Make.

Sterowniki

Najnowsze sterowniki od producenta twojej karty graficznej. Czasami potrzebna jest instalacja biblioteki mesa3D.

GLFW

Biblioteka GLFW. W systemie Linux zainstalować paczkę libglfw3-dev.

GLEW

Biblioteka GLEW (repozytorium na githubie). W systemie Linux zainstalować paczkę libglew-dev.

Inkstrukcja instalacji i konfiguracji w systemie Windows. MSYS2 + MinGW-w64 + (Opcjonalnie) Code::Blocks

Literatura

  1. Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII Helion, 2016.
  2. Graham Sellers, Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (6th Edition) Addison-Wesley Professional 2013.
  3. The Khronos Group, OpenGL API Documentation Overview
  4. Qt Project, Qt Project
  5. Sean Harmer, OpenGL in Qt 5.1, 2013
  6. Eddy Luten, OpenGLBook.com, 2011
  7. Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipchak, OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V. Helion, 2011
  8. Артём Гуревич aka KpeHDeJIb, Уроки по OpenGL 3, 2011
  9. Graham Sellers, Nicholas Haemel, Richard S. Wright, Primitive Processing in Open GL, Informit, 2013
  10. Michal Bubnár, Megabyte Softworks OpenGL tutorials, 2019
  11. Zed A. Shaw, Become a Programmer, Motherfucker (Duża lista legalnych podręczników do programowania)
  12. Victor Wooten, How Victor Wooten Understands and Teaches Music, 2020