Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas HaemelOpenGL. Księga eksperta. Wydanie VIIHelion, 2016.
Graham Sellers, Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel:OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (6th Edition),Addison-Wesley Professional,2013.
Wojciech Mokrzycki:Wprowadzenie do przetwarzania informacji wizualnej, tom I. Percepcja, akwizycja, wizualizacja,EXIT,2010.
David Austin:What is JPEG?Notices of the AMS,Volume 55,Number 2,pages 226–229,2008.
Instalacja i konfiguracja narzędzi programistycznych na swoim komputerze
Aby skompilować omawiane na wykładach oraz wykorzystywane na ćwiczeniach projekty programistyczne, trzeba mieć zainstalowane na swoim komputerze odpowiednie narzędzia: kompilator C/C++, narzędzie make i niektóre biblioteki.
Dla systemu Windows jako kompilator może być MinGW-w64 albo Visual C++ 2010-2019. Na Linux, BSD, macOS — domyślny kompilator.
Poniżej znajdziesz wskazówki i instrukcje wystarczające aby wykonać ćwiczenia.
Dla systemu Windows przetestowałem i opisałem wersje z kompilatorem MinGW-w64. Jeżeli znajdziesz błąd w moich instrukcjach, daj mi znać. Jeżeli używasz innego kompilatora bądź systemu i samodzielnie skonfigurowałaś swój system, sporządź instukcję i przyślij abym mógł umieścić na tej stronie. Twoje doświadczenie na pewno się przyda przyszłym generacjom studentów i zostanie docenione przy zaliczeniu przedmiotu.