Zadanie 3: Wielopiętrowe domki

Opisanie

Wychowawczyni w przedszkolu potrzebuje programu, który pozwala na demonstrację stosunkowych wielkości różnych liczb. Ona zaproponowała, aby dziecko wprowadzało liczbę, a program by „budował” domek, który ma podaną ilość pięter.

Dane wejściowe

Po wyświetlaniu wstępnego komunikatu (p. rozdział „Dane wejściowe”) dziecko podaje w tej samej linii liczbę całkowitą.

Dane wyjściowe

Przed wprowadzeniem informacji program wyświetla komunikat wstępny

Ile pięter ma twój domek?

Po odpowiedzi dziecka program wyświetla dwie puste linie i za nimi — rysunek wielopiętrowego bloku.

             *****          ||
dach:   ****************************
        *                          *
        *  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
piętro: *  |  |     |  |     |  |  *
        *  └──┘     └──┘     └──┘  *
        *                          *
        *                          *
        *  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
piętro: *  |  |     |  |     |  |  *
        *  └──┘     └──┘     └──┘  *
        *                          *
        *  ┌─────┐        ┌─────┐  *
parter: *  |     |  ┌─┐   |     |  *
        *  └─────┘  | |   └─────┘  *
        *───────────┘ └────────────*

Błędy

Jeżeli wprowadzone dane nie są liczbą naturalną, zachowanie programu nie jest niezdefiniowane. Najmniejszy domek, który można „wybudować”, ma 0 pięter: on składa się tylko z dachu i parteru. Uwaga: na początku pracy z programem dziecko może wymagać pomocy wychowawczyni.

Przykład

Ile pięter ma twój domek? 5


     *****          ||
****************************
*                          *
*  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
*  |  |     |  |     |  |  *
*  └──┘     └──┘     └──┘  *
*                          *
*                          *
*  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
*  |  |     |  |     |  |  *
*  └──┘     └──┘     └──┘  *
*                          *
*                          *
*  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
*  |  |     |  |     |  |  *
*  └──┘     └──┘     └──┘  *
*                          *
*                          *
*  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
*  |  |     |  |     |  |  *
*  └──┘     └──┘     └──┘  *
*                          *
*                          *
*  ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐  *
*  |  |     |  |     |  |  *
*  └──┘     └──┘     └──┘  *
*                          *
*  ┌─────┐        ┌─────┐  *
*  |     |  ┌─┐   |     |  *
*  └─────┘  | |   └─────┘  *
*───────────┘ └────────────*