Wychowawczyni w przedszkolu potrzebuje programu, który pozwala na demonstrację stosunkowych wielkości różnych liczb. Ona zaproponowała, aby dziecko wprowadzało liczbę, a program by „budował” domek, który ma podaną ilość pięter.
Po wyświetlaniu wstępnego komunikatu (p. rozdział „Dane wejściowe”) dziecko podaje w tej samej linii liczbę całkowitą.
Przed wprowadzeniem informacji program wyświetla komunikat wstępny
Ile pięter ma twój domek?
Po odpowiedzi dziecka program wyświetla dwie puste linie i za nimi — rysunek wielopiętrowego bloku.
***** ||
dach: ****************************
* *
* ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ *
piętro: * | | | | | | *
* └──┘ └──┘ └──┘ *
* *
* *
* ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ *
piętro: * | | | | | | *
* └──┘ └──┘ └──┘ *
* *
* ┌─────┐ ┌─────┐ *
parter: * | | ┌─┐ | | *
* └─────┘ | | └─────┘ *
*───────────┘ └────────────*
Jeżeli wprowadzone dane nie są liczbą naturalną, zachowanie programu nie jest niezdefiniowane. Najmniejszy domek, który można „wybudować”, ma 0 pięter: on składa się tylko z dachu i parteru. Uwaga: na początku pracy z programem dziecko może wymagać pomocy wychowawczyni.
Ile pięter ma twój domek?
5
***** || **************************** * * * ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ * * | | | | | | * * └──┘ └──┘ └──┘ * * * * * * ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ * * | | | | | | * * └──┘ └──┘ └──┘ * * * * * * ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ * * | | | | | | * * └──┘ └──┘ └──┘ * * * * * * ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ * * | | | | | | * * └──┘ └──┘ └──┘ * * * * * * ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ * * | | | | | | * * └──┘ └──┘ └──┘ * * * * ┌─────┐ ┌─────┐ * * | | ┌─┐ | | * * └─────┘ | | └─────┘ * *───────────┘ └────────────*