Aleksander Denisiuk. UWM

Materiały i tekstury

  1. .. (Powrót)
  2. brzegkolorowyztekstura.png (2 punkty) Nałóż na brzeg i morze materiały i tekstury
  3. shader_brzeg_roughness.png
    • Teksturę brzegu zrób ze zdjęcia
  4. shader_morze_roughness.png
    • Dla morza wykorzystaj teksturę proceduralną
  5. latarniatekstura.png (2 punkty) Oteksturuj latarnę
    1. Podziel mash na cztery części
    2. dla każdej części zdefiniuj oddzielny materiał i nałóż odpowiednią teksturę. Na wieżę nałóż zdjęcie ceglanej ściany (znajdź w internetach), betonowy taras zrób z tekstury proceduralnej, dach: blaszany lub z dachówki
    3. W górnej części usuń po trzy ściany mesha, żeby zrobić miejsce na lampę
    4. Na koniec połącz wszystkie części, aby otrzymać jeden mash — latarnię
    5. Sprawdź, czy po połączeniu nie pojawiły się pokrywające się wierzchołki
    6. Obraz z teksturą domyślnie nie jest zawarty w pliku blend. Musisz przysłać go oddzielnym plikiem, albo skorzystać z opcji menu File—>External Data—>Pack…
  6. shader_bricks_tube.png Shader dla ceglanej wieży. Zwróć uwagę na mapowanie cylindryczne (Tube). Przy takim mapowaniu obraz źle się skaluje w kierunkach xy. Jeżeli cegły są za duże, podwój teksturę w edytorze graficznym (na przykład, w GIMPie).
  7. shader_beton.png Shader dla betonowego tarasu latarni.
  8. shader_dach.png Shader dachu. Użyto mapowania Tube.
  9. shader_metal.png Shader dla stojaków w miejscu, gdzie będzie światło. Metallic ustawiono w 1.
  10. donut05.jpg (1 punkt) Zadanie domowe. Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Podstawowe materiały. Skrót Ctrl+P
    2. Teksturowanie: na potrzeby zaliczenia zmniejszyć tekstury do 712×712 i skonwertować do jpeg (jakość 75%) dla renderowania użyć oryginalnych
    3. roughness map
    4. normal map
    5. Texture Paint: zapisać teksturę do pliku zewnętrznego, przysłać tylko jeden raz (można skonwertować do jpeg (75%) i zapakować do pliku blend
  11. donut06.jpg (1 punkt) Zadanie domowe. Tutorial Na co zwrócić uwagę:
    1. Połączenie okien
    2. Nody Distribute Points on Faces, Join Geometry (Search jest przy dodawaniu po Shift+A)
    3. Dodanie sfery o małej rozdzielczości
    4. Pinezka
    5. Nod Instance of Points, Skrót Ctrl+Space
    6. Wieght Paiting
    7. Nod Named Attribute Skróty NumPad ., ` (nie ~)
    8. Exposing a Value
    9. Ustawienie prawdziwego rozmiaru. Skróty N, Ctrl+A
    10. Node Math
  12. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów