(2
punkty) Stwórz pagórkowaty krajobraz nad morzem
Dodaj płaszczyznę, powiększ ją 10 razy
W trybie edycji podziel (subdivide) ją sześć razy
Zaznacz część wierzchołków (ląd), na przykład, zastosuj zaznaczenie okręgiem (C)
Podnieś ląd do góry o dwie jednostki
Poprzez edycję wierzchołków zrób pagórki, zostaw przy brzegu płaskie miejsce dla latarni
Wyjdź z trybu edycji, zastosuj cieniowanie smooth
Dodaj do sceny pusty obiekt, ustaw dla kamery ograniczenie (constraint) Track To, żeby ona śledziła za pustym obiektem
Ustaw pusty obiekt na brzegu, a kamerę tak, żeby patrzyć na brezg jakby z łodzi
(2
punkty) zamodeluj latarnię
ekstruduj z okręgu
końcówkę połącz w jeden punkt
zastosuj opcję Auto Smooth z rozdziału Object Data => Normals
Zastosuj modyfikator Boolean do dodania drzwi i okien latarni
Upwenij się, że model nie ma pokrywających się wierzchołków
(1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
Duplikacja
Zmiana nazwy
Widok X-Ray
Z-fighting
Modyfikator Solidify
Proportional editing
Snap to the face projection
Apply modifier
Ctrl++
Hide/Unhide HAlt+H
Edge Data => Crease Inner Part
Extrude
(1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
Technical check: Modyfikator Shrinkwrap
Sculpt mode
Narzędzie Inflate
Skróty F, Shift+F
Narzędzie Grab
MaskTryb Bruch => Front Faces Only
Skróty Ctrl+I, /
Mesh filter
Mask => Smooth Mask
Smooth
Z pączków zawsze można przysyłać tylko jeden, ostatni plik. Proponowany schemat nazw: donut04.blend — tutorial 4. Przypomnienie: temat maila powinien zawierać MPGK (duże litery). W treści wpisać imię, nazwisko, pseudonim.
Termin oddania zadań:
klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów