Aleksander Denisiuk. UWM

Podstawy edycji masha

  1. .. (Powrót)
  2. brzeg.png (2 punkty) Stwórz pagórkowaty krajobraz nad morzem
    1. Dodaj płaszczyznę, powiększ ją 10 razy
    2. W trybie edycji podziel (subdivide) ją sześć razy
    3. Zaznacz część wierzchołków (ląd), na przykład, zastosuj zaznaczenie okręgiem (C)
    4. Podnieś ląd do góry o dwie jednostki
    5. Poprzez edycję wierzchołków zrób pagórki, zostaw przy brzegu płaskie miejsce dla latarni
    6. Wyjdź z trybu edycji, zastosuj cieniowanie smooth
    7. Dodaj do sceny pusty obiekt, ustaw dla kamery ograniczenie (constraint) Track To, żeby ona śledziła za pustym obiektem
    8. Ustaw pusty obiekt na brzegu, a kamerę tak, żeby patrzyć na brezg jakby z łodzi
  3. latarnia1.png (2 punkty) zamodeluj latarnię
    1. ekstruduj z  okręgu
    2. końcówkę połącz w jeden punkt
    3. zastosuj opcję Auto Smooth z rozdziału Object Data => Normals
    4. Zastosuj modyfikator Boolean do dodania drzwi i okien latarni
    5. Upwenij się, że model nie ma pokrywających się wierzchołków
  4. donut03.jpg (1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Duplikacja
    2. Zmiana nazwy
    3. Widok X-Ray
    4. Z-fighting
    5. Modyfikator Solidify
    6. Proportional editing
    7. Snap to the face projection
    8. Apply modifier
    9. Ctrl++
    10. Hide/Unhide H Alt+H
    11. Edge Data => Crease Inner Part
    12. Extrude
  5. donut04.jpg (1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Technical check: Modyfikator Shrinkwrap
    2. Sculpt mode
    3. Narzędzie Inflate
    4. Skróty F, Shift+F
    5. Narzędzie Grab
    6. MaskTryb Bruch => Front Faces Only
    7. Skróty Ctrl+I, /
    8. Mesh filter
    9. Mask => Smooth Mask
    10. Smooth
  6. uwaga.jpg Z pączków zawsze można przysyłać tylko jeden, ostatni plik. Proponowany schemat nazw: donut04.blend — tutorial 4. Przypomnienie: temat maila powinien zawierać MPGK (duże litery). W treści wpisać imię, nazwisko, pseudonim.
  7. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów