Aleksander Denisiuk. UWM
Matematyczne Podstawy Grafiki Komputerowej
Wykłady
- Wprowadzenie
- Percepcja wizualna i modelowanie barw
- Formaty plików graficznych i podstawy kompresji obrazów
- Algorytmy rasteryzacji
- Geometria 3W
- Rzutowanie
- Modelowanie oświetlenia
- Interpolacja i teksturowanie
- Krzywe i płaty Béziera
- Krzywe B-sklejane
- Wprowadzenie do Animacji. Animacja Tradycyjna
- Wprowadzenie do Animacji. Sterowanie ruchem
Ćwiczenia
Ostatni dzień, kiedy można wysyłać zadanie, to 9 czerwca 2024.
W każdym mailu z zadaniem podać imię, nazwisko i pseudonim.
W temacie maila powinno być MPGK
.
Literatura
- Elementy grafiki komputerowej, WNT, 2006.
- Grafika komputerowa I, Portal z materiałami dydaktycznymi Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW, 2011.
- 3D Computer Graphics: A Mathematical Introduction with OpenGL, Cambridge University Press, 2003.
- 3D Computer Graphics: A Mathematical Introduction with OpenGL, Revision draft Draft A.10.b. May 28, 2019.
- Blender Basics Classroom Tutorial Book. 5th edition, 2017.
- Blender Beginner Tutorial Series, 2023
- Wprowadzenie do przetwarzania informacji wizualnej, tom I. Percepcja, akwizycja, wizualizacja, EXIT, 2010.