Aleksander Denisiuk. UWM

Materiały i tekstury

  1. .. (Powrót)
  2. brzegkolorowyztekstura.png (2 punkty) Nałóż na brzeg i morze materiały i tekstury
  3. shader_brzeg_roughness.png
    • Teksturę brzegu zrób ze zdjęcia
  4. shader_morze_roughness.png
    • Dla morza wykorzystaj teksturę proceduralną
  5. latarniatekstura.png (2 punkty) Oteksturuj latarnę
    1. Podziel mash na cztery części
    2. dla każdej części zdefiniuj oddzielny materiał i nałóż odpowiednią teksturę. Na wieżę nałóż zdjęcie ceglanej ściany (znajdź w internetach), betonowy taras zrób z tekstury proceduralnej, dach: blaszany lub z dachówki
    3. W górnej części usuń po trzy ściany mesha, żeby zrobić miejsce na lampę
    4. Na koniec połącz wszystkie części, aby otrzymać jeden mash — latarnię
    5. Sprawdź, czy po połączeniu nie pojawiły się pokrywające się wierzchołki
    6. Obraz z teksturą domyślnie nie jest zawarty w pliku blend. Musisz przysłać go oddzielnym plikiem, albo skorzystać z opcji menu File—>External Data—>Pack…
  6. shader_bricks_tube.png Shader dla ceglanej wieży. Zwróć uwagę na mapowanie cylindryczne (Tube). Przy takim mapowaniu obraz źle się skaluje w kierunkach xy. Jeżeli cegły są za duże, podwój teksturę w edytorze graficznym (na przykład, w GIMPie).
  7. shader_beton.png Shader dla betonowego tarasu latarni.
  8. shader_dach.png Shader dachu. Użyto mapowania Tube.
  9. shader_metal.png Shader dla stojaków w miejscu, gdzie będzie światło. Metallic ustawiono w 1.
  10. donuts01e05.jpg (1 punkt) Zadanie domowe. Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Zastosować modyfikatory
    2. Zakładka Sculpting
    3. Używane pędzle: Inflate, Smooth, Grab, Draw
    4. Jeszcze jeden Subdivision Surface?
  11. donuts01e06.jpg (1 punkt) Tutorial Na co zwrócić uwagę:
    1. Podgląd przez kamerę: Ctrl+Alt+Numpad 0 (alternatywnie: Lock Camera View)
    2. Skrót Alt+G
    3. Eevee vs Cycles, renderowanie na karcie graficznej
    4. Prosty materiał
    5. Odszumienie
  12. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów