(2
punkty) Nałóż na brzeg i morze materiały i tekstury
Teksturę brzegu zrób ze zdjęcia
Dla morza wykorzystaj teksturę proceduralną
(2
punkty) Oteksturuj latarnę
Podziel mash na cztery części
dla każdej części zdefiniuj oddzielny materiał i nałóż odpowiednią teksturę. Na wieżę nałóż zdjęcie ceglanej ściany (znajdź w internetach), betonowy taras zrób z tekstury proceduralnej, dach: blaszany lub z dachówki
W górnej części usuń po trzy ściany mesha, żeby zrobić miejsce na lampę
Na koniec połącz wszystkie części, aby otrzymać jeden mash — latarnię
Sprawdź, czy po połączeniu nie pojawiły się pokrywające się wierzchołki
Obraz z teksturą domyślnie nie jest zawarty w pliku blend. Musisz przysłać go oddzielnym plikiem, albo skorzystać z opcji menu File—>External Data—>Pack…
Shader dla ceglanej wieży. Zwróć uwagę na mapowanie cylindryczne (Tube). Przy takim mapowaniu obraz źle się skaluje w kierunkach x i y. Jeżeli cegły są za duże, podwój teksturę w edytorze graficznym (na przykład, w GIMPie).
Shader dla betonowego tarasu latarni.
Shader dachu. Użyto mapowania Tube.
Shader dla stojaków w miejscu, gdzie będzie światło. Metallic ustawiono w 1.
(1 punkt) Zadanie domowe. Tutorial. Na co zwrócić uwagę: