Aleksander Denisiuk. UWM

Podstawy edycji

  1. .. (Powrót)
  2. brzeg.png (2 punkty) Stwórz pagórkowaty krajobraz nad morzem
    1. dodaj płaszczyznę, powiększ ją 10 razy
    2. w trybie edycji podziel (subdivide) ją sześć razy
    3. zaznacz część wierzchołków (ląd), na przykład, zastosuj zaznaczenie okręgiem (C)
    4. podnieś ląd do góry o dwie jednostki
    5. poprzez edycję wierzchołków zrób pagórki, zostaw przy brzegu płaskie miejsce dla latarni
    6. wyjdź z trybu edycji, zastosuj cieniowanie smooth
    7. dodaj do sceny pusty obiekt, ustaw dla kamery ograniczenie (constraint) Track To, żeby ona śledziła za pustym obiektem
    8. ustaw pusty obiekt na brzegu, a kamerę tak, żeby patrzyć na brezg jakby z łodzi
  3. latarnia1.png (2 punkty) zamodeluj latarnię
    1. ekstruduj z  okręgu
    2. końcówkę połącz w jeden punkt
    3. zastosuj opcję Auto Smooth
    4. Zastosuj modyfikator Boolean do dodania drzwi i okien latarni
    Upwenij się, że model nie ma pokrywających się wierzchołków
  4. donuts01e03.jpg (1 punkt) Tutorial Na co zwrócić uwagę:
    1. Zaznaczyć i oddzielić połowę pączka (X-Ray mode)
    2. Nauczyć się skrótu Ctrl+l
    3. Zmienić nazwy obiektów
    4. Grubość polewy (modyfikator Solidify)
    5. Zmienić kolejność modyfikatorów
  5. donuts01e04.jpg (1 punkt) Zadanie domowe. Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Tryb przylegania (Snap, To Face)
    2. Wyicąganie wierzchołków (Extrude)
    3. Zwężenie donuta pośrodku
    4. Modyfikator Shrink wrap
  6. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów