- .. (Powrót)
- (2
punkty) Stwórz pagórkowaty krajobraz nad morzem
- dodaj płaszczyznę, powiększ ją 10 razy
- w trybie edycji podziel (subdivide) ją sześć razy
- zaznacz część wierzchołków (ląd), na przykład, zastosuj zaznaczenie okręgiem (C)
- podnieś ląd do góry o dwie jednostki
- poprzez edycję wierzchołków zrób pagórki, zostaw przy brzegu płaskie miejsce dla latarni
- wyjdź z trybu edycji, zastosuj cieniowanie smooth
- dodaj do sceny pusty obiekt, ustaw dla kamery ograniczenie (constraint) Track To, żeby ona śledziła za pustym obiektem
- ustaw pusty obiekt na brzegu, a kamerę tak, żeby patrzyć na brezg jakby z łodzi
- (2
punkty) zamodeluj latarnię
- ekstruduj z okręgu
- końcówkę połącz w jeden punkt
- zastosuj opcję Auto Smooth
- Zastosuj modyfikator Boolean do dodania drzwi i okien latarni
Upwenij się, że model nie ma pokrywających się wierzchołków - (1 punkt) Tutorial Na co zwrócić uwagę:
- Zaznaczyć i oddzielić połowę pączka (X-Ray mode)
- Nauczyć się skrótu Ctrl+l
- Zmienić nazwy obiektów
- Grubość polewy (modyfikator Solidify)
- Zmienić kolejność modyfikatorów
- (1 punkt) Zadanie domowe. Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
- Tryb przylegania (Snap, To Face)
- Wyicąganie wierzchołków (Extrude)
- Zwężenie donuta pośrodku
- Modyfikator Shrink wrap
- Termin oddania zadań:
- klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
- domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów