Aleksander Denisiuk. UWM

Modelowanie za pomocą powierzchni NURBS

  1. .. (Powrót)
  2. lamp.png (3 punkty) Zamodeluj lampę lawową. Jeżeli panujesz zrobić zadanie domowe, tego zadania można nie oddawać.
  3. podstawka.png Podstawę i pokrywkę ekstruduj z mesha (okrąg). Na obrazku dany jest widok podstawki
  4. BlenderBasics_4rdEdition2011-94_4.jpg Część szklaną stwórz z powierzchni okrąg NURBS. Połącz je (Ctrl+J), w trybie edycji wygeneruj powierzchnię (F), dopasuj do kształtu i skonwertuj w mash (Alt+C). Włącz wygładzanie, przelicz w razie potrzeby wektory normalne. Ustaw parametry przezroczystości, aby mieć efekt przezroczystego żelu (ja mam IOR 1,2).
    Lawę dodaj jako meta-obiekty. Do materiału lawy dodaj właściwość emit.
    Dodaj lampę point na dno lampy. Wyłącz cienie tej lampy.
  5. lamp.png (2 punkty) Zadanie domowe: animuj lampę. Zadanie oddać razem z renderem!
  6. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów