(2
punkty) Stwórz pagórkowaty krajobraz nad morzem:
dodaj płaszczyznę, powiększ ją 10 razy
w trybie edycji podziel (subdivide) ją sześć razy
zaznacz część wierzchołków (ląd), na przykład, zastosuj zaznaczenie okręgiem (C)
podnieś ląd do góry o dwie jednostki
poprzez edycję wierzchołków zrób pagórki, zostaw przy brzegu płaskie miejsce dla latarni
wyjdź z trybu edycji, zastosuj cieniowanie smooth
dodaj do sceny pusty obiekt, ustaw dla kamery ograniczenie (constraint) Damped Track, żeby ona śledziła za pustym obiektem
ustaw pusty obiekt na brzegu, a kamerę tak, żeby patrzyć na brzeg jakby z łodzi
dodaj jeszcze jedną płaszczyznę, powiększ i ustaw tak, aby modelowała ona morze
ustaw do oświetlenia trzy światła
(2
punkty) Zamodeluj latarnię:
ekstruduj z okręgu
końcówkę połącz w jeden punkt
zastosuj opcję Auto Smooth z rozdziału Object Data —> Normals
zastosuj modyfikator Boolean do dodania drzwi i okien latarni
upewnij się, że model nie ma pokrywających się wierzchołków
(2
punkty) Dodaj do modeli materiały, a następnie zaimportuj latarnię do sceny z brzegiem (menu File, Append). Latarnię przed materiałowaniem wygodnie jest podzielić na cztery części. Upewnij się, że po połączeniu nie powstają pokrywające się wierzchołki. Jako inspiracją do materiałów możesz posłużyć się umieszczonymi poniżej prostymi shaderami.
Teksturę brzegu zrób ze zdjęcia. Zwróć uwagę na parametr Roughness.
Dla morza wykorzystaj teksturę proceduralną. Zwróć uwagę na parametr Roughness.
Shader dla ceglanej wieży. Zwróć uwagę na mapowanie toroidalne (Tube). Przy takim mapowaniu obraz źle się skaluje w kierunkach x i y. Jeżeli cegły są za duże, podwój tekstruę w edytorze graficznym (na przykład, w GIMPie).
Shader dla betonowego tarasu latarni.
Shader dachu. Użyto mapowania Tube.
Shader dla stojaków w miejscu, gdzie będzie światło. Metallic ustawiono w 1.
Termin oddania zadań:
klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów