Aleksander Denisiuk. UWM

Cząstki, materiały, tekstury

  1. .. (Powrót)
  2. donuts02e01.jpg (2 punkty) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Podział sceny na kolekcje
    2. Dodanie cząstek:
      • skalowanie
      • obroty
      • losowanie
    3. Gęstość cząstek: nieregularność krawędzi (weight paint)
    4. Kim jest Bobby Lee?
  3. donuts02e02.jpg (2 punkty) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Wyświetlanie w trybie Material Preview
    2. Materiał posypki:
      • nody Input/Object Info, Convertor/ColorRamp
      • interpolacja constant, różne kolory
    3. Nowa kolekcja dla posypki, zmiany w ustawieniach renderowania cząstek (object —> collection)
    4. Deformacja posypki:
      • powielanie, dwie metody zniekształcenia (extrude, loop cut)
      • zmiana centrów posypki (set origin at geometry)
    5. Dodanie kulki:
      • oddzielny materiał
      • zmiana częstotliwości obiektów w ustawieniach cząstek (use count)
  4. donuts02e03.jpg (2 punkty) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Dodanie obrazka tekstury, ustawienie odpowiedniego nodu w shaderze materiału
    2. Ustawienie maski tekstury
    3. Kolorowanie góry pączka: blend —> overlay
    4. Aha, o mało nie zapomniałem: obraz z teksturą domyślnie nie jest zawarty w pliku blend. Musisz przysłać go oddzielnym plikiem, albo skorzystać z opcji menu File—>External Data—>Pack…. Tę teksturę trzeba przysłac tylko jeden raz. Innych tektur ne przysyłać
  5. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów