Aleksander Denisiuk. UWM
Modelowanie i Wizualizowanie 3W grafiki
Wykłady
- Wprowadzenie
- Geometria 3W
- Rzutowanie i rasteryzacja
- Oświetlenie i cieniowanie
- Interpolacja i teksturowanie
- Krzywe i powierzchnie Béziera
- Krzywe i powierzchnie B-sklejene
- Metoda śledzenia promieni (Ray tracing)
- Ray tracing. Techniki zaawansowane
- Sprawdzanie przecięcia
- Metoda energetyczna (Radiosity)
- Wprowadzenie do animacji
- Sterowanie ruchem
- Kinematyka układów łańcuchowych
Ćwiczenia
Galeria
Zaliczenie i egzamin
- Zaliczenie polega na zbieraniu punktów
- 50% możliwych punktów daje ocenę 3
- 60% punktów daje ocenę 3½
- 70% — ocenę 4
- 80% — 4½
- 90% i więcej — 5
- Ostatni dzień, kiedy można wysyłać zadanie, to 4 czerwca 2021.
- W każdym mailu z zadaniem podać imię, nazwisko i pseudonim. Temat maila powinien zawierać 3D2021.
Przykładowa Animacja
Literatura
- 3D Computer Graphics: A Mathematical Introduction with OpenGL, Cambridge University Press, 2003.
- Blender Basics Classroom Tutorial Book. 5th edition, 2017.
- Introduction to Cycles, 2011.
- Animacja komputerowa. Algorytmy i Techniki, PWN, 2012.
- Polski Kurs Blendera, 2013.
- Elementy grafiki komputerowej, WNT, 2006.